najemca wkurzony

Dlaczego Twój najemca może być wkurzony?


 

Najemca nasz Klient

 

Dziś znowu na tapecie temat nieruchomości, ale tym razem z trochę innej strony. Strony najemcy. To najemca właśnie jest naszym klientem i powinien być jak najbardziej zadowolony z warunków w jakich mieszka. Żeby nie narzekał, żeby płacił na czas, żeby chciał zostać na kolejny rok. Tylko czy wszyscy właściciele tak samo to widzą?

Przygotowując do wynajmu nasze pokoje staramy się zawsze, aby miały one „jakiś” akceptowalny standard. Standard zarówno użytkowy, jak i wizualny. Nikt nie chce przecież mieszkać w pokoju z dywanem, meblościanką i wersalką z poprzedniej epoki. Fakt, że wszystko jest kwestią ceny. Jeśli taki pokój będzie kosztował 300zł/miesiąc i będzie 200m od uczelni, pewnie i tak się wynajmie. Pytanie tylko czy o to nam chodzi.

 

Gdy zastanawiałem się nad tym, co mogłoby nie podobać się ludziom, którzy podpisali umowę z MULTIBED, w głowie miałem jedynie współczynnik ilości osób na jedną łazienkę ( w jednym mieszkaniu wynosi on 6). Cała reszta wydaje mi się być OK. Dla poparcia lub odrzucenia tej tezy planowałem, pod koniec pierwszego roku działalności, poprosić moich klientów o wypełnienie krótkiej ankiety w tym temacie. Zawsze lepiej jest wiedzieć, co można zrobić lepiej.

 

Poziom zadowolenia Najemców- raport

 

W ostatnich dniach skontaktowała się ze mną Agnieszka z agencji Elephate, podsyłając mi link do bardzo ciekawego raportu, który jak w dziesiątkę trafił w moje potrzeby. ( Dzięki Agnieszka! 🙂 )Po jego przeczytaniu z ulgą stwierdziłem, że te wyniki nie mogą dotyczyć moich pokoi. Wnioski nie są niestety tak optymistyczne dla całego rynku najmu w Polsce. Powiedziałbym raczej, że niektóre przypadki są po prostu smutne.

najemca

 

Raport został przygotowany przez portal Morizon.pl. Poniżej załączyłem oryginalną notkę prasową, a także bezpośredni link do artykułu. Myślę, że przyda się każdemu, kto trudni się wynajmowaniem mieszkań/pokoi, ale także potencjalni najemcy znajdą tam coś dla siebie. Zachęcam do lektury 🙂

 

Pozdrawiam

 

Tomek

 

Studenci wracają do wynajmowanych mieszkań. A tam? Stare sprzęty, wysokie ceny i nieuczciwi właściciele. Morizon sprawdził, jak wygląda wynajem oczami lokatorów.

Na co najczęściej narzekają najemcy? Jakie warunki spotykają w wynajmowanych mieszkaniach i jak układają się ich relacje z właścicielami i współlokatorami? W poszukiwaniu odpowiedzi Morizon.pl przeprowadził badanie wśród ponad 2,5 tysiąca lokatorów z całej Polski.

Jak wynika z raportu, ponad połowa najemców narzeka na zbyt wysokie ceny, nie odpowiadające standardom wynajmowanych mieszkań. Blisko co drugi musi sobie radzić z wysłużonym wyposażeniem i starymi meblami. Częstym problemem wynajmowanych mieszkań jest również zły stan kuchni i łazienki, a także zupełny brak niezbędnego wyposażenia.

Według 1/3 najemców właściciele mieszkań ukrywają niedogodności i usterki, by szybciej znaleźć chętnych – zupełnie nie przejmując się warunkami, w jakich przyjdzie im żyć po podpisaniu umowy najmu. Dla co czwartego badanego lokatora codziennością są niezapowiedziane, kontrolne wizyty właściciela i naruszanie prywatności, a 28% ankietowanych spotkało się z zakazem nocowania znajomych lub bliskich.

Szczególnie niepokoić może przede wszystkim fakt, że aż 25% wynajmujących napotkało na trudności z odzyskaniem kaucji za mieszkanie.

Obok wyników badania w raporcie znalazło się kilkanaście spośród ponad 200 historii opisujących doświadczenia z wynajmowaniem mieszkań – opowieści o nieuczciwych właścicielach i bałaganiarskich współlokatorach, którymi najemcy podzielili się w nadesłanych ankietach.

Więcej na blogu Morizon.pl: http://www.morizon.pl/blog/wynajem-mieszkan-oczami-najemcow/ 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak Komentarzy

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Bądź na bieżąco z tym, co warto przeczytać w tematyce finansów osobistych. Obiecuję, że nie otrzymasz ode mnie żadnego SPAMu!