raport wyróżniający

Co nas wnerwia w naszych Najemcach


Problemy z najemcami to nasza codzienność

 

Dzisiaj, kolejny raz artykuł gościnny, a w zasadzie zaproszenie i link do jego przeczytania. Kilka miesięcy temu podzieliłem się z Wami raportem Morizon, który dotyczył sytuacji na polskim rynku najmu mieszkań. Bardzo ciekawe badanie pokazujące, od strony najemcy, czego można się spodziewać, chcąc w naszym kraju zamieszkać w wynajmowanym mieszkaniu. Tamten artykuł cieszył się dość dużym powodzeniem i sporo z Was się z nim zapoznało.

Wiemy już zatem, jak wiele grzechów popełniają właściciele mieszkań i Wynajmujący, ale jak ten obraz uzupełnia druga strona, czyli Najemcy? Tu jest dopiero ciekawie 🙂 

raport

Doświadczenie MULTIBED

 

Potencjalny najemca umówił się na 7 rano, żeby zobaczyć pokój, bo tylko wtedy mu pasuje i bardzo mu zależy. OK, niech będzie- przyjadę. Niestety zapomniał się stawić, a telefon wyłączony.

Podpisanie umowy na godzinę 18, wszystko omówione, gotowe a klient dzwoni o 17:45, że znalazł inne mieszkanie 🙂 – zdarza się.

„Super mieszkanie, wszystko mi się podoba, jutro podpisuję umowę, ale kaucję musimy rozłożyć na 4 raty…”- bywa i tak.

Najemca dzwoni, że nie działa internet, bo brakuje routera. Hm… jak to brakuje? Okazuje się, że inny lokator zaniósł go do lombardu, bo brakowało mu na piwo. 🙂 Hit, ale niedawno nam się przydarzył.

Jak te problemy mają się do ogólnego obrazu rynku Najemców? Tego możecie dowiedzieć się z poniższego raportu.

 

Raport Morizon

 

Raport został przygotowany przez portal Morizon.pl. Poniżej załączyłem oryginalną notkę prasową, a także bezpośredni link do artykułu. Myślę, że tak, jak poprzednia część, ta również przyda się każdemu, kto trudni się wynajmowaniem mieszkań/pokoi, ale także potencjalni najemcy znajdą tam coś dla siebie. Zachęcam do lektury 🙂

 

Pozdrawiam

 

Tomek

 


Właściciele mieszkań nie chcą u siebie lokatorów z dziećmi, właścicieli zwierząt i obcokrajowców. Mają dość bałaganu, zniszczeń i opóźnień w płaceniu czynszu. Morizon.pl sprawdził, jak wygląda rynek najmu z perspektywy wynajmujących.

Jak wynajmujący weryfikują potencjalnych najemców? Jak wygląda ich życie po opublikowaniu ogłoszenia i z jakimi problemami muszą sobie radzić, gdy już podpiszą umowę z nowym lokatorem? Morizon.pl znalazł odpowiedzi na te pytania w swoim nowym badaniu, w którym wzięli udział wynajmujący z całej Polski.

Jak wynika z raportu, najemcy nie szanują ani czasu właścicieli, ani wynajmowanych mieszkań. Niemal co drugi badany narzeka na chętnych, którzy umawiają się na oględziny, by ostatecznie w ogóle się nie pojawić. Kiedy już uda się znaleźć lokatora, konieczne są wizyty kontrolne (wynajmowane mieszkanie odwiedza aż 77% badanych) –  by uniknąć bałaganu i zniszczeń, które wśród największych problemów wymienia siedmiu na dziesięciu wynajmujących. Co trzeci zwraca również uwagę na opóźnienia w płaceniu czynszu. 

Kontrolowanie lokatorów to nie jedyny sposób na uniknięcie trudności. Ważna jest również dokładna weryfikacja chętnych. Owiane złą sławą „castingi na lokatora” stosuje zaledwie 17% badanych. Znacznie częściej wynajmujący posiłkują się… mediami społecznościowymi. By sprawdzić swoich potencjalnych najemców, czterech na dziesięciu właścicieli mieszkań przegląda ich profile na Facebooku. 

Morizon spytał również wynajmujących, jakich lokatorów nie chcą u siebie mieszkaniu. Ogromna większość (64%) nie wynajmuje osobom z dziećmi, a co piąty właściciel unika podpisywania umowy najmu z obcokrajowcami. 

Więcej na blogu Morizon.pl: http://www.morizon.pl/blog/wynajem-mieszkan-oczami-wlascicieli/ 


 

Zapraszam na fanpage czytamyofinansach

 

oraz

fanpage MULTIBED

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak Komentarzy

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Bądź na bieżąco z tym, co warto przeczytać w tematyce finansów osobistych. Obiecuję, że nie otrzymasz ode mnie żadnego SPAMu!